Siteler-tv-logo-reklam

Kesinbaşoğlu: E-ticaret sitelerinin yüksek komisyonları…

Kesinbaşoğlu: E-ticaret sitelerinin yüksek komisyonları...

Kesinbaşoğlu: E-ticaret sitelerinin yüksek komisyonları...

Kesinbaşoğlu: E-ticaret sitelerinin yüksek komisyonları esnafın belini büküyor

 

Ankara Hamburger, Pizza ve Piknik İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Mustafa Kesinbaşoğlu, e-ticaret sitelerinin uyguladığı yüzde 18-20 komisyon oranlarının oldukça yüksek olduğunu, bundan dolayı da mağdur olduklarını söyledi.

Ankara Hamburger, Pizza ve Piknik İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Mustafa Kesinbaşoğlu, e-ticaret pazarında hakimiyetini her geçen gün arttıran firmaların komisyon oranlarının kendilerini mağdur ettiğini belirterek, gıda; yeme içme sektörüne hizmet eden esnafın çok yüksek kar oranlarına sahip olmadığını, bu yüzden e-ticaret firmalarının yüksek komisyonları nedeniyle zarar ettiklerini kaydetti.

Kesinbaşoğlu: E-ticaret sitelerinin yüksek komisyonları...

YÜZDE 18-20 KOMİSYON ALINIYOR

Oda Başkanı Kesinbaşoğlu, “Alışveriş sitelerinin yüksek komisyon oranları, bize zarar ettiriyor. Günümüzde e-ticaret çok hızlı gelişmekte ve genel ticaret içerisindeki payı her geçen gün artmaktadır.  Perakende e-ticaret pazarında hakimiyetini her geçen gün arttıran büyük iş modelleri ve firmaların gıda sektörüne de girmesi mevcut potansiyele bir taraftan pozitif katkı sağlarken, diğer taraftan ise yüksek komisyon bedelleri esnafımızın en çok şikayet ettiği konuların başında gelmektedir.  E-ticaret siteleri, satılan ürün başına yüzde 18-20, bazı ürünlerde ise daha fazla komisyon alıyor. Firmalar, reklam bedeli ve diğer kesintiler de yansıtılıyor. Yüksek komisyon bedeli ve yerli yersiz kesintilere razı olmak zorunda kalan esnafımız ise bu bedeli ürünlere ister istemez yansıtmak zorunda kalıyor. Yüksek komisyon oranları esnafın belini büküyor. Yüzde 10, yüzde 5 kar marjı ile çalışan esnafımız var. Kar oranı devamlı düşüyor. Esnaf fiyat artışı yapmak istemiyor,  zam yaparsa bu sefer tüketiciyle karşı karşıya geliyor. Neticede müşteri memnuniyeti, sadakati git gide azalıyor. Bir üyem, ‘karşımdaki müşteri telefonla e-ticaret üzerinden yemek siparişi veriyor’ diyor. Müşteriye cazip kampanyalar yapılıyor, ama bu kampanyalar  bizim esnafın sırtından yapılıyor. Diğer taraftan da haliyle son aylarda ülkemizde yaşanan yüksek fiyat artışlarının bir nedeni olarak da e-ticaret firmaları tarafından, satıcı firmalardan alınan yüksek komisyon oranları gösteriliyor.” diye konuştu.

Kesinbaşoğlu: E-ticaret sitelerinin yüksek komisyonları...

MERDİVEN ALTI ÜRETİM VE GIDA HİLESİNE KARŞI DİKKAT

Vatandaşların ucuz et yemekten kaçınması gerektiğini söyleyen Kesinbaşoğlu, ucuza et satanların ürüne başka etler karıştırdığını, fiyatlar yükseldikçe kalitesi bozuk, sağlıksız ürünlerin devreye girdiğini belirterek şunları kaydetti: “Merdiven altı ve çok ucuz ürünlere, gıda hilesine karşı dikkat etmeli, bunlardan uzak durmalıyız. Ucuz etin yahnisi yavan olur. Vatandaş gıdasına dikkat etmek istiyorsa, hastaneye gitmek istemiyorsa, hakiki et döner yapana gidecek, hakiki tavuk eti yapana gidecek. Yüz gram et döneri ekmek arası şu an 100 TL’nin altında değil. Tavuk döner 30 TL’den aşağı olamaz. Ucuz tavuk döneri yapanların büyük bir kısmı tavuğun derisini kullanıyor. Arasına tadı olsun, lezzet versin diye kavram yağı denilen koyunun iç organlarının etrafından bulunan bir yağı kullanıyorlar. Gerçi bu bile pahalandı. Helal kesim olup olmadığını bilmiyoruz. Sorunlar merdiven altı üretim yapanlardan çıkıyor. Bunların hiçbirinde vergi, esnaf sicil ve oda kaydı yok. Haksız kazanç elde ediyorlar. İşini layıkıyla yapmayanların, sahtekarların kazandığı bir ortam, işini layıkıyla yapanın mağdur olduğu koşullar ortadan kaldırılmalıdır. Herkes kendi işini yapacak, bakkal piknik işi yapmayacak, esnafımızın işine mani olmayacak. Bizim sektörümüzde gıda güvenliği,  hijyen ve temizlik çok önemli ve personelin bu konuda sürekli eğitim alması sağlanmalıdır. Sektöre hizmet eden personelin gıda ile temas sırasında gerekli önlemlerin alınmış olması, kullanılan malzemelerin sürekli olarak temizlenmesi ve gerektiği durumlarda yenilenmesi gibi kurallara uyulması gerekiyor. Devreye yerel yönetimler, İl, İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü görevlileri girecek. Bizimle de işbirliği içerisinde gıda üretim, satış ve toplu tüketim işyerlerini, başta merdiven altı tabir edilen yerleri denetleyecekler.”

Kesinbaşoğlu: E-ticaret sitelerinin yüksek komisyonları...

KDV YÜZDE 1’E İNDİRİLMELİ

Gıda ürünlerinin tamamında KDV oranının alırken olduğu gibi satarken de yüzde 1’e indirilmesini isteyen Oda Başkanı Kesinbaşoğlu, şöyle devam etti: “Gıda sektöründe KDV yüzde 1’e indirildi. Alırken KDV’si yüzde 1 olurken, mamulün çıkışını yüzde 8 ile yapıyoruz. KDV oranlarının yeniden düzenlenmesine ihtiyaç var. Aradaki yüzde 7’lik fark bizim sırtımızda yük. Biz onu aylık KDV olarak ödediğimiz zaman bize büyük bir yük getiriyor. Aradaki karımız gidiyor. Esnafı mağdur eden yüzde 8’lik KDV oranının yüzde 1’e indirilmesi, gıda alışverişindeki yükün azaltılması anlamında tüketiciyi de memnun edecektir.”

Bir cevap yazın